Betere hulp en zorg voor slachtoffers met hoofdletsel

In Nederland lopen jaarlijks meer dan honderdduizend mensen hoofdletsel op. Het verkeer is daarvan de grootste oorzaak, daarom is hoofdletsel.nl samen met de verkeersafdelingen van de drie noordelijke provincies opgericht. Deze website is een digitale helpdesk, het startpunt bij hoofdletsel. Vanaf hier verwijzen we u door naar specialisten of geven we passend advies.

De medewerkers van hoofdletsel.nl beschikken over jarenlange ervaring in het aansturen van specifieke zorg voor mensen met niet aangeboren hersenletsel en verwante diagnoses. Samen beschikken wij over een groot netwerk van medici, specialisten, ondersteuners en instanties op het gebied van hoofdletsel.

Daarom hoofdletsel.nl

Hoofdletselklachten worden vaak niet als zodanig herkend en daardoor hebben mensen met hoofdletsel moeite om de juiste hulp te vinden. Ze raken in ons zorgsysteem regelmatig tussen wal en schip. Medici noemen mensen met blijvend hoofdletsel é een verwaarloosde groep’, die een gespecialiseerde aanpak nodig heeft. Daar moeten we iets aan doen. Daarom is hoofdletsel.nl een helder loket voor mensen met hoofdletsel. We zijn een startpunt en geven advies of verwijzen door aan netwerkpartners met specifieke expertise, zonder de patiënt uit het oog te verliezen.

Zo werkt hoofdletsel.nl

Stap 1: Na het schriftelijk beantwoorden van drie korte vragen over de oorzaak en de aard van de klachten, eventueel voorzien van een korte toelichting, nemen we binnen drie werkdagen contact met u op. Uw informatie bereikt ons via een beveiligde verbinding en vanzelfsprekend gaan we vertrouwelijk om met uw informatie.

Stap 2: U ontvangt onze reactie. Dit kan een advies zijn, de vraag om meer informatie, een voorstel voor een uitgebreide klachtenanalyse en/of een voorstel voor directe doorverwijzing via uw huisarts naar een specialist. U ontvangt onze reactie digitaal.

Stap 3: Wellicht heeft u naar aanleiding van ons bericht vragen of aanvullende informatie. Die mogelijkheid is er natuurlijk. Op het evaluatieformulier kunt u aangeven dat opnieuw contact gewenst is. Het evaluatieformulier ontvangt u enkele dagen na het advies.

Zoekt u hulp voor een naaste, ook dan zijn bovenstaande stappen van toepassing. Het contact zal in dat geval via u gaan.

Relevante informatie

Voor professionals Contactgegevens
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies